کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بازاریابی دیجیتال | فروش کسب و کارت رو متحول کن!


کد خبر : ۱۰۰۹۸۴سه شنبه، ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵:۱۰۶۵۲ بازدید

مدتی بود که می‌خواستم فرش بخرم؛ اما فرصت نداشتم به بازار برو تا بین مغازه‌ها بگردم. در این بین بود که روزی یکی از بلاگرهای اینستاگرام، فرشی را که برای ...
بازاریابی دیجیتال | فروش کسب و کارت رو متحول کن! بازاریابی دیجیتال | فروش کسب و کارت رو متحول کن!

مدتی بود که می‌خواستم فرش بخرم؛ اما فرصت نداشتم به بازار برو تا بین مغازه‌ها بگردم. در این بین بود که روزی یکی از بلاگرهای اینستاگرام، فرشی را که برای خانه‌اش خریده بود، در استوری معرفی کرد.

وسوسه شدم و به پیج فروشگاه فرش سر زدم و بعد از نگاه‌کردن تخته‌های فرش، سفارشم را ثبت کردم. سه روز بعد فرش در خانه‌ام بود… 

همهٔ ما وقتی می‌خواهیم چیزی بخریم یا حتی سفر برویم، در اینترنت (به‌خصوص اینستاگرام) دربارهٔ آن تحقیق می‌کنیم. چه گزینه‌هایی داریم؟ نظر مشتری‌های قبلی چه بوده است؟ قیمت کدام‌یک بهتر است؟

به همین دلیل است که بازاریابی دیجیتال به امری مهم برای ارائهٔ محصول یا خدمت تبدیل شده است. 

قرار است به شما بگوییم دیجیتال مارکتینگ چیست و چرا به آن نیاز دارید. پس از آن، نحوهٔ تبلیغات در پیج‌های اینستاگرام را با هم بررسی می‌کنیم. 

پس اگر می‌خواهید فروش خود را دگرگون کنید، این مقاله را تا آخر بخوانید!

بازاریابی دیجیتال چیست؟

بازاریابی دیجیتال، فعالیت‌هایی است که با استفاده از ابزارهای مناسب در بسترهای مختلف دیجیتالی انجام می‌شود.

این فعالیت‌ها در قالب کمپین‌های مختلف مثل تبلیغات دیجیتال، بازاریابی ویدئویی، بازاریابی مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی پیامکی در تلفن‌ همراه، کامپیوتر، تبلت و لپ‌تاپ صورت می‌گیرند.

از آنجایی که ابزارهای دیجیتال به یکی از اعضای خانواده‌های تبدیل شده است؛ برقراری ارتباط عاطفی و جلب توجه مشتری از این طریق می‌تواند راحت‌تر و سریع‌تر رخ دهد. 

اینجا همان جایی است که شما می‌توانید صدای مشتری را بشنوید، نیاز او را درک کنید و همچنین نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنید. 

 چرا باید از دیجیتال مارکتینگ استفاده کنیم؟

روش‌های مختلف بازاریابی می‌تواند به پیشرفت کسب‌وکار شما کمک کند؛ اما بازاریابی از نوع دیجیتال، به‌دلیل دسترسی به کانال‌های پرمخاطب، اهمیت بیشتری  دارد. 

فقط برای یک نمونه، می‌توان به ۵ میلیارد کاربر اینترنت در سراسر جهان (آن هم فقط در ماه آوریل سال ۲۰۲۲) اشاره کرد.

بیایید روراست باشیم! ما باید جایی باشیم که بیشتر دیده شویم. به همین خاطر است که اغلب کسب‌وکارها به این نوع بازاریابی روی خوش نشان داده‌اند.

دیجیتال مارکتینگ اغلب با بازاریابی سنتی مانند تبلیغ در تلویزیون، رادیو، مجله‌ها، بیلبوردها مقایسه می‌شود و مزایا و ویژگی‌های هریک بررسی می‌گردد. علاوه‌ بر دستیابی به مخاطبان و مشتریان بیشتر، وجه تمایز بازاریابی از طریق کانال‌های دیجیتال و ویژگی‌های آن شامل موارد زیر است:

  • هزینۀ مقرون‌به‌صرفه؛ 
  • امکان تجزیه‌وتحلیل عملکرد؛ 
  • نرخ تبدیل بیشتر؛
  • افزایش مخاطب و مشتری؛
  • افزایش آگاهی از برند؛
  • تأثیر مثبت در فروش در کوتاه‌مدت.

 

بازاریابی از طریق کانال‌های دیجیتال قبلاً امتحان خود را پس داده است و مواردی که در بالا گفته شد، در نتایج کمپین‌های مختلف به اثبات رسیده‌اند؛ بنابراین بی‌شک حضور در کانال‌های مناسب، میزان فروش را افزایش خواهد داد.

 انواع کانال‌های دیجیتال مارکتینگ چیست؟

تا اینجا، با بازاریابی در دنیای دیجیتال آشنا شدیم؛ اما باید بدانیم این روش، چه کانال‌هایی دارد و کدام‌یک برای برند ما مناسب است. با انتخاب کانال مناسب و اجرای کمپین درست، می‌توان طعم شیرین فروش را چشید. 

مهم‌ترین انواع کانال‌های بازاریابی دیجیتال عبارت‌اند از: 

  • شبکه‌های اجتماعی

بازاریابی مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی به معنای اجرای استراتژی اثربخش در این کانال است. یکی از قطعه‌های مهم این استراتژی هم تبلیغات است؛ مثلاً تبلیغات در پیج اینستاگرام یا سایر شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب. 

  • بازاریابی محتوایی 

به جذب و حفظ مشتری از طریق تولید و توزیع محتوای ارزشمند بازاریابی محتوایی گفته می‌شود.

  • تبلیغات در اپلیکیشن 

انتشار تبلیغ اپلیکیشن‌های متناسب با حوزۀ کاری است.

  • بازاریابی موتورهای جست‌وجو

تبلیغات در موتورهای جست‌وجو مثل گوگل برای جذب مشتری بیشتر است. 

  • بهینه سازی موتورهای جست‌وجو 

به بهبود سایت در ۳ جبهه (داخلی، خارجی و تکنیکال) اشاره می‌کند که در نهایت به حضور در صفحهٔ نتایج جست‌وجوی گوگل ختم می‌شود.

  • تبلیغات کلیکی

هزینه در این نوع تبلیغات به‌ازای هر کلیک کاربر محاسبه می‌شود. این روش برای افزایش ترافیک سایت، آگاهی از برند، مشتریان راغب (لید) و فروش مناسب است.

  • بازاریابی  ایمیلی

همان طور که از نام آن پیداست، از ایمیل به‌عنوان ابزاری دیجیتال برای رسیدن به مشتری استفاده می‌شود. 

  • ویدئو مارکتینگ  

بازاریابی ویدئویی به‌معنای تهیه، توزیع و تبلیغ ویدئو برای بازاریابی است؛ مثلاً از ویدئوهای تبلیغاتی برای تبلیغ مستقیم محصول و فروش استفاده می‌کنند. 

  • تبلیغات پوش نوتیفیکیشن  

با نمایش پیام تبلیغاتی به کاربر در گوشی یا کامپیوتر، می‌توان نظر او را جلب کرد. همان کاری که تبلیغات پوش نوتیفیکیشن برای شما انجام می‌دهد.

  • افیلیت مارکتینگ 

نوعی از بازاریابی است که توسط همکاری با افراد دیگر انجام می‌شود. لینکی در اختیار سایر افراد می‌گذارید و به‌ازای هر فروش، مبلغی را به‌عنوان کمیسیون به آن‌ها پرداخت می‌کنید. 

  • اس‌ام‌اس مارکتینگ

از طریق پیامک، مشتری را جذب و حفظ می‌کنید. 

 

بیایید اینستاگرام (پلتفرم محبوب میان ایرانی‌ها) را به‌عنوان راه‌حلی برای افزایش آگاهی از برند و فروش بررسی کنیم:

 تبلیغات پیج اینستاگرام به چند روش انجام می‌شود؟

تبلیغات در پیج اینستاگرام با انتشار در پست یا استوری به ۳ روش زیر انجام می‌شود:

  • تبلیغات بازدیدی؛
  • تبلیغات تعرفه‌ای؛ 
  • تبلیغات اینفلوئنسری.

تبلیغات بازدیدی

شما بنر تبلیغاتی خود را در صفحات پربازدید منتشر کرده و به‌ازای تعداد بازدید، هزینه پرداخت می‌کنید. این روش راه مناسبی برای افزایش آگاهی از برند است. 

تبلیغات تعرفه‌ای

در این نوع تبلیغ، محتوایی را آماده کرده و در پیج‌های پربازدید به‌صورت پست یا استوری منتشر می‌کنید.

تبلیغات اینفلوئنسری

تبلیغاتی که به سفارش تبلیغ‌دهنده، توسط اینفلوئنسرهای اینستاگرام انجام می‌شود، تبلیغات اینفلوئنسری گفته می‌شود. این روش بیشتر برای فروش یا جذب مشتری راغب (لید) به کار برده می‌شود. 

تبلیغات در اینستاگرام مناسب چه کسب و کارهایی است؟

در یک کلام، تبلیغات در پیج اینستاگرام برای تمامی کسب‌وکارها مناسب است. در فضای اینستاگرام، زن و مرد از همه سن و سلیقه حضور دارد؛ در نتیجه شما به هر مخاطبی با ویژگی‌ها و رفتارهای مختلف دسترسی خواهید داشت. 

البته فراموش نکنید که برای کسب نتیجۀ بهتر، لازم است تا مخاطبان خود را بشناسید و بر اساس نیاز و سلیقۀ آن‌ها، عمل کنید.

 

با دیجیتال مارکتینگ، زمین بازی را دگرگون کنید! 

اگر قصد دارید برند شما شناخته شود، مشتریان راغب خود را از دل بازار بیرون بکشید و در آخر هم فروش خود را زیاد کنید، باید از بازاریابی دیجیتال بهره ببرید. 

در این مقاله، شما را نه‌تنها با این نوع بازاریابی آشنا کردیم، بلکه یکی از کانال‌های پرطرفدار آن یعنی اینستاگرام را هم بررسی کردیم. 

فراموش نکنید که راز موفقیت در این نوع بازاریابی، شناخت رفتار، نیاز و علاقهٔ مخاطبان هدف است!



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها